Loovtöö
Põhikooli lõpetamise tingimuseks on, et õpilane on kolmandas kooliastmes sooritanud loovtöö, mis lähtub läbivatest teemadest või on õppeaineid lõimiv ning tähendab uurimust, projekti, kunstitööd, käsitööd või muud taolist.
Uurimus eeldab materjali kogumist, analüüsimist/süstematiseerimist ja üldistamist ning järelduste tegemist. Projekt eeldab projekti kavandamist, läbiviimist ja tagasisidestamist. Kunsti- ja käsitöö eeldab idee loomist, kavandi tegemist ja teose valmistamist. Õpilasfirma eeldab toodet, mida õpilasfirma pakub.
Loovtöö on õpilase kavandatud, teostatud ja esitletud töö, mis on teostatud juhendamisel. Loovtöö järgib esteetilisi ja eetilisi väärtusi ning tal on füüsiline väljund, mis on teistele esitletav. Loovtööna ei esitata ainekava raames ettenähtud tööd. Loovtööks loetakse tööd, mis ületab ainekavas ettenähtud nõudeid.
Loovtöö võib teha nii individuaalselt kui ka rühmatööna.
Loovtöö teemavalikus lepivad kokku õpilane ja klassijuhataja, kaasates vajadusel teisi õpetajaid. Loovtöö sisaldab teemavaliku selgitust, tuuakse välja lõimingud, kirjeldatakse protsessi ja tulemust.
Loovtöö tegemist ja sooritamist koordineerivad õppejuht ja klassijuhatajad, kaasates vajadusel teisi kooli töötajaid.
Loovtöö loetakse sooritatuks kui õpilane on:
esitanud elektroonilise loovtööpäeviku (grupitöö puhul iga õpilane eraldi), mis sisaldab loovtöö kavandit, tegevusplaani, tööjaotust (grupitöö puhul), ajakava (elektrooniliselt või paberkandjal);
valmistanud/loonud loovtöö;
esitlenud oma loovtööd komisjonile.
Loovtööd hinnatakse hinnangutega „sooritatud“ või „mittesooritatud“.
Loovtöö sooritatakse 8. klassis. Mõjuval põhjusel võib loovtööd sooritada ka muul ajal (näiteks 7. klassis), kuid mitte hiljem kui 9. klassi esimesel poolaastal.