Erasmus + 

Erasmus+ on programm, mis rahastab haridus-, koolitus- ja noortevaldkonna projekte Euroopa Liidus. Programmi eesmärk on arendada riikidevahelist koostööd, avardada õpilaste ja õpetajate silmaringi ning ühendada erinevaid kultuure. Formaalse, mitteformaalse ja informaalse õppimise koondamine ühe programmi alla loob sünergiat ja soodustab hariduse, koolituse ja noorsootöö eri valdkondade vahelist koostööd.

Erasmus+ KA1 õpiränne 2025–2026 „Teadlik õpetaja – toetatud õpilane“.

Projekti käigus saavad meie kooli 19 õpetajat võimaluse õppida ja kogemusi omandada töövarjutamiste ning rahvusvaheliste koolituste kaudu. Projekti eesmärk on, et õpetajad rakendavad regulaarselt ja teadlikult rahvusvaheliselt saadud teadmisi õpilaste toetamisel nende õpiteekonnal. Õpetajad on teadlikumad õpilase arengu toetamisel ja tagasisidestamisel. Projekt on suunatud eelkõige klassijuhtajatele. Õpirände projekti rahastab Euroopa Liit.

Juurdekasvu mõtteviisi (Growth Mindset) ja tagasisidekultuuri arendamine hariduses

Juurdekasvu mõtteviisi (Growth Mindset) ja tagasisidekultuuri arendamine hariduses

Sügisesel koolivaheajal (20.10.25 – 25.10.25) käisime Dublinis, kus võtsime osa õpetajatele suunatud koolitusest. Koolitusel kohtusid 12 õpetajat Eestist, Prantsusmaalt, Rootsist ja Itaaliast, et ühiselt kogemusi jagada ja õppida.

Koolitus keskendus juurdekasvu mõtteviisi (Growth Mindset) ja tagasisidekultuuri arendamisele hariduses. Koolitus toimus Dublinis ning selle eesmärk oli toetada õpetajaid ja haridustöötajaid mõistmaks, kuidas mõtteviisid mõjutavad õppimist, motivatsiooni ja õpitulemusi ning anda praktilisi tööriistu kasvule suunatud õpikeskkonna loomiseks.

 Koolitusnädal

1. päev – Sissejuhatus ja juurdekasvu mõtteviisi avastamine

Esimesel päeval tutvusime koolituse ülesehituse, teiste õpetajatega ning kooliga. Koostöömeelset õhkkonda aitasid tekitada lõbusad jäämurdmismängud.  Seejärel uuriti kasvumõtteviisi olemust ja võrreldi seda fikseeritud mõtteviisiga. Arutleti, kuidas mõtteviis kujundab suhtumist pingutusse ja ebaõnnestumisse ning millist mõju avaldab õpetaja sõnakasutus õpilaste suhtumisele õppimisse. Päev lõppes enesetestiga „Mindset Continuum“, mis aitas osalejatel analüüsida oma mõtteviisi.

2. päev – Tagasiside jõud

Teisel päeval tegelesime tagasiside rolliga õppimisprotsessis. Arutlesime erinevuste üle hindamise ja tagasiside vahel ning analüüsisime juurdekasvule suunatud tagasiside kolme tüüpi – tunnustus (appreciation), juhendamine (coaching) ja hindamine (evaluation).
Päeva lõpus toimus refleksioon ja arutelu, kuidas need põhimõtted sobivad osalejate enda koolikultuuri.

Peale kooli toimus linnaekskursioon. Vihma eest pagesime ühte raamatupoodi, kus lugesime katkendeid Oscar Wilde romaanist “Dorian Gray portree” ja laulsime poe omaniku ning tema abikaasaga Dublini mitteametlikku hümni “Molly Malone”. 

Õhtul tutvustasid osalejad oma traditsioonilisi rahvustoite. Meie katsime laua kiluvõileibade ja kodumaiste kommidega.

3. päev – Juurdekasvu mõtteviisi toetav kiitus ja tunnustamine

Kolmanda päeva fookuses oli kiituse mõju motivatsioonile ja tulemuslikkusele. Arutlesime, miks mõni kiitus võib õppimist pärssida ning õppisime, kuidas pingutuse ja protsessi tunnustamine toetab juurdekasvu mõtteviisi kujunemist.
Saime praktilisi nõuandeid, kuidas anda kasvule suunatud tunnustust ning harjutasime neid rollimängude kaudu. Arutlesime, kuidas sõna „veel“ (yet) aitab õppijatel säilitada motivatsiooni ja usku arengusse.

Lõunapausi ajal tutvusime hurlinguga. See on maailma vanim ja kiireim väljaku spordiala, mille ajalugu ulatub peaaegu 3000 aasta taha ning millel on tugev roll iiri mütoloogias. Hurling kanti hiljuti UNESCO inimkonna vaimse kultuuripärandi esindusnimekirja.  

Õhtul õppisime ja tantsisime iiri tantse.

4. päev – EPIC muuseum

Neljandal päeval külastasime EPIC muuseumi. Muuseumis on umbes 20 interaktiivset teemagaleriid, mis jutustavad umbes 10 miljoni iiri emigreerunu loo – miks nad lahkusid, kuhu nad läksid, kuidas nad mõjutasid maailma. Kodutööks jäi koostada tööleht, lähtudes muuseumist ja juurdekasvuuskumustest.

5. päev – Tagasiside ja tunnistused

Reede hommikul kohtusime kohvikus. Viimane päev lõppes refleksiooni, kogemuste jagamise ja lõputseremooniaga, kus anti välja tunnistused ning tegime kokkuvõtteid õpitust.

Pärastlõunal sõitsime linnast välja Powerscourti aeda, mille National Geographic on valinud üheks maailma kauneimaks. Aias on nii Itaalia aed, roosiaed, Jaapani aed, järved, skulptuurid kui ka suured pargipuud. Kokku katavad aiad umbes 19 hektarit.

 

 

 

 

Close

Nutikas õppija

Kui midagi ei õnnestu, siis uuri, mis sind takistab.