Kodukord

1. Üldsätted

1.1. Tallinna Kesklinna Põhikooli (edaspidi: kool) kodukord on õpilasi, koolitöötajaid ja õpilase vanemat või eestkostjat (edaspidi: seaduslik esindaja) siduv kokkulepe, mis lähtub põhikooli- ja gümnaasiumiseadusest (edaspidi: PGS) ja põhikooli riiklikust õppekavast, kooli põhikirjast ja teistest kooli kodukorda puudutavatest õigusaktidest. Lisaks arvestab kooli kodukord kooli väärtuste ja hea tava põhimõtetega.

1.2. Kooli kodukord on õpilastele ja koolitöötajatele täitmiseks kohustuslik.

1.3. Kooli kodukord ei sätesta neid õpilastele ja koolitöötajatele kehtestatud asjaolusid, mida on kirjeldatud teistes kooli dokumentides või õigusaktides.

1.4. Õpilase suhtes, kes ei käitu kooli kodukorra kohaselt, rakendatakse koolis põhjendatud, asjakohaseid ja proportsionaalseid tugi- ja mõjutusmeetmeid PGS-is § 58 sätestatud tingimustel ja korras.

1.5. Kooli kodukord on avalik dokument, millega saab tutvuda kooli veebilehel või väljaprinditud kujul õpilastele ja koolitöötajatele nähtavas kohas.

2. Kooli päevakavast õpilasele kohalduva osa õpilasele ja tema seadusliku esindaja teatavaks tegemise kord

2.1.  Päevakava ning muudatused selles tehakse õpilasele ja õpilase seadusliku esindajale teatavaks eKooli või kooli veebilehe ja/või seadusliku esindaja antud elektronposti aadressi või õpilasele loodud kooli elektronposti aadressi kaudu. Vajadusel edastatakse operatiivset infot muutustest kooli juhtkonna ja klassijuhatajate poolt õpilastele suuliselt.

2.2. Kui vähemalt 10-aastast õpilast on teavitatud kooli päevakavast ja selles tehtud muudatustest, siis loetakse teavitatuks ka õpilase seaduslik esindaja.

3. Nõuded õpilase käitumisele

3.1. Õpilane juhindub oma käitumises headest kommetest ja tavadest. Kui õpilane kahtleb, missugust käitumisviisi valida, pöördub ta nõuete rikkumise vältimseks nõu saamiseks kooli töötaja poole.

3.2. Õpilane tähtsustab käitumisel üldinimlikke väärtusi (ausus, hoolivus, aukartus elu ees, õiglus, inimväärikus, lugupidamine enda ja teiste vastu).

3.3. Õpilane käitub eakohaselt, omandades kogemusi, mis muudavad tema käitumist eesmärgipärasemaks ning vastutades tegude tagajärgede eest.

3.4. Õpilane peab oma käitumisega lugu klassist ja koolist, on viisakas, täidab lubadusi, ei naeruväärista kedagi, ei kiusa ega narri. Õpilane väärtustab liikumist, loovat eneseväljendust ning tegevust, hoiab puhtust ja korda. Õpilane järgib kõlbelisi tõekspidamisi ning häid käitumistavasid.

4. Hindamise korraldusest ja hinnetest ning hinnangutest teavitamise kord

4.1. Hindamise korraldusega saab õpilane ja tema seaduslik esindaja tutvuda kooli õppekava üldosas, mis on kättesaadav kooli veebilehel.

4.2. Hindamise korraldusest, poolaasta jooksul läbitavatest peamistest teemadest, vajalikest õppevahenditest ja planeeritavatest üritustest teavitab iga aineõpetaja õpilast ja tema seaduslikku esindajat poolaasta alguses eKooli kaudu.

4.3. Õpilast ja tema seaduslikku esindajat teavitab õpetaja hinnetest ja hinnangutest eKooli vahendusel. Õpetaja kannab eKooli hinded ja hinnangud selle kuupäeva lahtrisse, millal töö tehti. Kokkuvõtvad hinded kantakse eKooli õppeperioodi lõpus.

4.4. Õpilane ja tema seaduslik esindaja saavad hindamist puudutava teabega tutvuda eKoolis neile sobival ajal.

4.5. Õpetaja ja õpilase/seadusliku esindaja vahelisel kokkuleppel võib kasutada ka muud teavitamise viisi.

5. Õppest puudumisest teavitamise kord

5.1. Koolikohustusliku õpilase seaduslik esindaja teavitab kooli õpilase õppest puudumisest ja selle põhjustest hiljemalt õppest puudumise esimesel õppepäeval eKooli kaudu. Kui õpilase seaduslik esindaja ei ole kooli õpilase puudumisest teavitanud, teavitab kool sellest seaduslikku esindajat hiljemalt järgmisel õppepäeval, kasutades seadusliku esindaja poolt koolile esitatud kontaktandmeid.

5.2. Kool peab õpilaste puudumiste üle arvestust. Põhjuseta puudumiste arvestus on jälgitav eKooli kaudu. Klassijuhataja saadab õpilase seaduslikule esindajatele põhjuseta puudumistest kokkuvõtte üks kord poolaasta jooksul. Kui kool on esitanud õppest puudumiste kokkuvõtte õpilase seadusliku esindaja poolt esitatud kontaktandmetele, siis loetakse õppest puudumiste kokkuvõte õpilase seaduslikule esindajale kättetoimetatuks.

5.3. Kui õpilane puudub kodustel põhjustel, võtab õpilase seaduslik esindaja vastutuse puudutud perioodi õpitulemuste omandamise eest.

5.4. Rohkem kui kolmepäevasest planeeritud puudumisest tuleb eelnevalt informeerida klassijuhatajat ja aineõpetajaid ning täita taotlus.

6. Kooli tunnustusmeetmed õpilaste tunnustamiseks õpingute jooksul

6.1. Kool tunnustab õpilasi:

6.1.1. väga hea õppimise eest;

6.1.2. heade tulemuste eest aineolümpiaadidel ja konkurssidel;

6.1.3. tublide sportlike saavutuste eest;

6.1.4. ürituste organiseerimise ja läbiviimise eest;

6.1.5. ühiskondliku aktiivsuse ja koolielu edendamise eest.

6.2. Kooli tunnustusmeetmeteks on:

6.2.1. suuline kiitus;

6.2.2. kiitus eKoolis;

6.2.3. kiitus klassitunnistusel;

6.2.4. tunnustamine raamatute ja koolimeenetega;

6.2.5. tunnustamine kooli tänukirjaga;

6.2.6. õpilase esitamine ülelinnalistele, riiklikele jm tunnustuskonkurssidele;

6.2.7. tunnustamine võimalusega osaleda ainealasel võistlusel, olümpiaadil, esinemisvõimalusega kontserdil, aktusel, näitusel jms;

6.2.8. tunnustamine direktori käskkirjaga;

6.2.9. kiituskiri väga heade tulemuste eest üksikus õppeaines;

6.2.10. kiituskiri väga hea õppimise eest:

6.2.10.1. 1.-3. klassi õpilasele õppenõukogu otsusega õppeaasta lõpul, kes on omandanud õpitulemused väga heal tasemel (tunnistusel kõik märked “T”) ja järgib kooli väärtusi.

6.2.10.2. 4.-9. klassi õpilasele õppenõukogu otsusega õppeaasta lõpul, kes on omandanud õpitulemused väga heal tasemel (tunnistusel kõik aastahinded 90-100 palli) ja järgib kooli väärtusi.

6.3. Õpilase tunnustamiseks punktides 6.2.4, 6.2.5, 6.2.6 ja 6.2.8 toodud viisil peab kooli töötaja tunnustamise kooskõlastama direktoriga.

6.4. Õpilase tunnustamiseks võivad direktorile teha ettepaneku ka kaasõpilased ja õpilaste seaduslikud esindajad.

7. Kooli tugi- ja mõjutusmeetmed

7.1. Tugimeetmetena võidakse kohaldada:

7.1.1. arenguvestluse läbiviimist;

7.1.2. individuaalse õppekava rakendamist;

7.1.3. käitumise tugikava koostamist;

7.1.4. õpilase suunamist pikapäevarühma;

7.1.5. õpilase suunamist kooli juures tegutsevasse huviringi;

7.1.6. tugispetsialisti teenuse osutamist.

7.2. Mõjutusmeetmena võidakse kohaldada:

7.2.1. õpilase käitumise arutamist õpilase seadusliku esindajaga;

7.2.2. õpilasega tema käitumise arutamist direktori või õppealajuhataja juures;

7.2.3. õpilasega tema käitumise arutamist õppenõukogus;

7.2.4. õpilasele tugiisiku määramist;

7.2.5. kirjalikku noomitust;

7.2.6. esemete ja ainete kooli hoiulevõtmist või nende olemasolu kontrollimist ja äravõtmist õpilase valdusest vastavalt kodukorra punktile 10;

7.2.7. õppetunnist eemaldamist koos kohustusega viibida määratud kohas ja saavutada tunni lõpuks nõutavad õpitulemused;

7.2.8. konfliktolukorras osalenud poolte lepitamist eesmärgiga saavutada kokkulepe edasiseks tegevuseks;

7.2.9. kooli jaoks kasuliku tegevuse elluviimist, mida võib kohaldada vaid õpilase nõusolekul;

7.2.10. pärast õppetundide lõppemist koolis viibimise kohustust koos määratud tegevusega kuni 1,5 tunni ulatuses ühe õppepäeva jooksul;

7.2.11. ajutist keeldu osa võtta õppekavavälisest tegevusest koolis, näiteks üritustest ja väljasõitudest;

7.2.12. ajutist õppes osalemise keeldu koos kohustusega saavutada selle perioodi lõpul nõutavad õpitulemused.

7.3. Enne tugi- või mõjutusmeetme määramist kuulatakse ära õpilase selgitused ja põhjendatakse õpilasele tugi- või mõjutusmeetme valikut.

7.4. Mõjutusmeetme rakendamise otsustab direktor või tema volitatud isik, välja arvatud käesoleva kodukorra punktis 7.2.12 sätestatud mõjutusmeetme rakendamisel, mille otsustab õppenõukogu.

8. Tugi- ja mõjutusmeetme rakendamisest teavitamine

8.1. Tugi- ja mõjutusmeetme rakendamisest teavitatakse õpilase seaduslikku esindajat eKooli kaudu või kasutades õpilase seadusliku esindaja poolt koolile esitatud kontaktandmeid.

8.2. Õpilase seaduslikku esindajat teavitatakse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis, kui õpilase suhtes rakendatakse ajutist keeldu võtta osa õppekavavälisest tegevusest koolis, näiteks üritustest ja väljasõitudest.

8.3. Õppenõukogu kirjalik otsus ajutise õppes osalemise keelu kohaldamise kohta vormistatakse kirjalikult ja antakse õpilase kätte allkirja vastu.

9. Õpilaste ja koolitöötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavate olukordade ennetamine, neile reageerimine, juhtumitest teavitamine, juhtumite lahendamine

9.1. Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamise eest kannavad hoolt ning vastutavad kõik koolipere liikmed nii kooli territooriumil, virtuaalruumis kui ka väljaspool kooli territooriumi toimuvatel koolisündmustel.

9.2. Kooli ruumide ja territooriumi kasutamine korraldatakse selliselt, et see aitab ennetada õpilaste ja koolitöötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustava olukorra tekkimist.

9.3. Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamiseks korraldatakse koolitöötajatele koolitusi ja õppusi.

9.4. Õpilaste ja koolitöötajate turvalisust ohustava olukorra ennetamiseks kasutatakse kooli territooriumil jälgimisseadmestikku turvaseaduses sätestatud tähenduses ja korras, arvestades isikuandmete kaitse üldmääruses sätestatud nõudeid.

9.5. Õpilaste ja koolitöötajate turvalisuse ning õpilaste üle järelevalve tagamiseks võib kool kontrollida kooli hoonest või territooriumilt sisse- ja väljaliikumist ning piirata õpilase kooli hoonest või territooriumilt väljaliikumist. Kool ei vastuta koolipäeva ajal loata kooli territooriumilt lahkunud õpilase eest.

9.6. Õpilaste ja koolitöötajate turvalisuse tagamiseks kontrollitakse kooli hoonest õpilaste ja töötajate sisse- ja väljaliikumist jälgimisseadmestikku ning kiipkaarti kasutades.

9.7. Õpilaste, koolitöötajate ja/või külaliste vaimset ja füüsilist turvalisust ohustavast olukorrast teavitatakse viivitamatult kohal viibivat koolitöötajat. Kui ohuolukorra lahendamine on koolitöötaja võimuses ja pädevuses, siis lahendab ta olukorra ning teavitab olukorrast ja selle lahendamisest kooli direktorit. Direktor või tema poolt volitatud isik teavitab vajadusel nimetatud olukorrast õpilase seaduslikku esindajat, vastavat ametiasutust ja/või korrakaitseorganit.

9.8. Märgates ohuolukorda, mille lahendamine ei ole koolitöötaja võimuses ega pädevuses, teavitab töötaja sellest kooli direktorit, kelle pädevuses on juhtumi lahendamine või selle juhtumi lahendamise edasiandmine väljaspool kooli olevatele isikutele või asutustele.

9.9. Varastamise, esemete rikkumise, kehaliste vigastuste tekkimise, kiusamise või väljapressimise korral peab õpilane või tema seaduslik esindaja esitama vastava avalduse politseile. Koolil puudub selliste juhtumite korral menetlemise pädevus.

9.10. Õpilase seaduslikku esindajat teavitatakse vaimset või füüsilist turvalisust ohustavast juhtumist ja selle lahendamisest direktori kaudu viivitamata peale ohu kõrvaldamist ning ohtliku olukorra lahendamist.

9.11. Ohuolukorras käitumise üldised juhised on esitatud kooli dokumendis „Hädaolukorra lahendamise plaan” (HOLP).

10. Esemete ja ainete kooli hoiulevõtmine

10.1. Õppetööks mittevajalikke asju, kaasa arvatud nutiseadmeid, hoiab õpilane koos oma teiste asjadega koolikotis. Kui õpilane kasutab nutiseadet koolipäeva sees koolitöötaja loata, on koolitöötajal õigus õpilast korrale kutsuda ja rakendada nutiseadme hoiustamist vastavalt kodukorra punktile 11.

10.2. Koolitöötajal on õigus hoiule võtta ese või aine, mida võidakse kasutada viisil, mis võib ohustada isikut ennast või teist isikut või kaasa tuua eseme kahjustamise.

10.3. Keelatud esemete ja ainete omamisest teavitatakse direktorit või tema volitatud isikut, kelle pädevuses on õpilase valduses olevate keelatud esemete või ainete olemasolu kontrollimine ning esemete ja ainete hoiulevõtmine. Koolis keelatud esemete ja ainete loetelu on nimetatud PGS-i § 44 lõikes 11.

11. Kooli hoiule võetud esemete ja ainete hoiustamine

11.1. Kodukorra punktist 10 tuleneva esemete ja ainete kooli hoiulevõtmise ja tagastamise dokumenteerib direktor või direktori poolt volitatud isik protokolliga. Protokoll koostatakse  vastavalt PGS-i § 58 lõikele 54.

11.2. Hiljemalt õpilase õppepäeva lõppedes tagastab direktor või direktori volitatud isik hoiule võetud eseme või aine õpilasele.

11.3. Direktor ei tagasta hoiule võetud eset või ainet (relv, lõhkeaine või aine, mida kasutatakse narkootilise joobe tekitamiseks), mille puhul direktor teavitas eseme või aine leidmisest kohe politseid ja andis need viivitamata politseile üle.

11.4. PGS-i § 44 lõikes 11 nimetatud esemed ja ained, mis on koolis keelatud ja mida kool ei andnud viivitamata üle politseile (relv, lõhkeaine või aine, mida kasutatakse narkootilise joobe tekitamiseks), tagastab direktor õpilase seaduslikule esindajale pärast õpilase käitumise arutamist tema seadusliku esindajaga.

12. Jälgimisseadmestiku kasutamine

12.1. Kooli hoones ja territooriumil on videovalve. Jälgimisseadmestikku kasutatakse kooli hoone, territooriumi ja territooriumile paigaldatud vara kaitseks ning territooriumil viibivate isikute ja vara kasutajate turvalisust ohustava olukorra ennetamiseks, olukorrale reageerimiseks ning korrarikkumise menetlemisel asitõendite väljaselgitamiseks.

12.2. Koolihoone sissepääsude juurde on paigaldatud jälgimisseadmestikust teavitavad sildid. Jälgimisseadme vaatevälja jääb uks, koolimajaesine, kuid mitte avalik tänav.

12.3. Jälgimisseadmestiku kasutamisest teavitatakse videovalve sildiga ruumide ustel, kuhu jälgimisseadmestik on paigutatud.

12.4. Salvestistele juurepääsu õigust omavateks isikuteks koolis on kooli pidaja volitatud isik, direktor või tema edasi volitatud isik.

12.5. Salvestiste vaatamise kohta peab kool kirjalikku taasesitamist võimaldavat logi iga salvestisega tutvumise aja, tutvuja ja eesmärgi kohta, sh info sündmuse kohta, mille kohta salvestiselt infot vajatakse.

12.6. Koolis ei ole võimalik näha ega koolilt ei ole võimalik saada enda isikuandmetega salvestist.

12.7. Jälgimisseadmestiku salvestisi edastatakse kolmandatele isikutele üksnes seadusega ettenähtud juhtudel.

12.8. Salvestist säilitatakse elektroonselt piiratud juurdepääsuga infosüsteemis ja valvatavas ruumis.

12.9. Salvestisi säilitatakse vähemalt üks kuu salvestamise päevast arvates.

12.10. Jälgimisseadmestiku kasutamisel on isikuandmete vastutav töötleja kooli andmekaitsespetsialist.

13. Kooli rajatiste, ruumide ja vahendite kasutamine õppekavavälises tegevuses

13.1. Kool annab õpilastele rajatisi, ruume ja vahendeid tasuta kasutamisse kokkuleppe alusel. Kokkulepe võib olla suuline või kirjalik. Kokkuleppe koolipoolseks esindajaks on direktor.

13.2. Õpilane võib kooli rajatisi, ruume, õppe-, spordi-, tehnilisi ja muid vahendeid kasutada tasuta vaid kokkulepitud viisil ja eesmärgil.

13.3. Rajatiste, ruumide ja vahendite kasutamisega tekkinud kahju tuleb õpilasel või tema seaduslikul esindajal kooli pidajale hüvitada.

14. Õpilaspileti kasutamine koolis

14.1. Õpilaspilet on õpilase koolis õppimist tõendav dokument, mille annab õpilasele välja kool pärast õpilase arvamist kooli õpilaste nimekirja.

14.2. Esmane õpilaspilet antakse õpilasele tasuta. Õpilase seaduslikul esindajal on õigus tasu eest taotleda uut õpilaspiletit, juhul kui:

14.2.1. õpilaspilet on rikutud, hävinud, kadunud või varastatud;

14.2.2. õpilase nimi on muutunud.

14.3. Õpilasel on kohustus õpilaspiletit, mida ta kasutab koolimajja sisenemisel, õpikute laenutamisel kooli raamatukogust ja õpilasstaatuse tõendamisel, igal koolipäeval kaasas kanda.

14.4. Õpilane kasutab õpilaspiletit viisil, mis välistab selle kahjustamise, hävimise, kaotamise või varastamise.

14.5. Õpilane või tema seaduslik esindaja on kohustatud õpilaspileti koolile tagastama pärast õpilase väljaarvamist kooli õpilaste nimekirjast.

Lähtuvalt erinevatest koolielu reguleerivatest õigusaktidest sätestatakse kooli kodukorras järgmised korrad:

  • Hindamisest teavitamine (PGS § 29 lg 4);
  • Hindamise korraldusest ning hinnetest ja hinnangutest teavitamise kord (PGS § 29 lg 4);
  • Õppest puudumisest teavitamise kord (PGS § 35 lg 3);
  • Kooli rajatiste, ruumide, raamatukogu, õppe-, spordi-, tehniliste ja muude vahendite tasuta kasutamise kord õpilastele õppekavavälises tegevuses (PGS § 40 lg 2);
  • Kooli keelatud esemete ja ainete loetelu (PGS § 44 lg 13);
  • Õpilaste ja koolitöötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavate olukordade ennetamise, neile reageerimise, juhtumitest teavitamise ja nende juhtumite lahendamise kord (PGS § 44 lg 2);
  • Kooli hoonest või territooriumilt sisse- ja väljaliikumise kontrollimise ning õpilase kooli hoonest või territooriumilt väljaliikumise piiramise rakendamise kord (PGS § 44 lg 2 ja § 44 lg 7);
  • Jälgimisseadmestiku kasutamise kord (PGS § 44 lg 6);
  • Kooli päevakavast õpilasele kohalduva osa õpilasele ja tema seaduslikule esindajale teatavaks tegemise kord (PGS § 55 lg 4);
  • Kooli tunnustusmeetmed õpilaste tunnustamiseks õpingute jooksul (PGS § 57);
  • Seadusega mittekeelatud esemete ja ainete kasutamise viisid, mis toovad kaasa esemete kooli hoiulevõtmise (PGS § 58 lg 3 p 6);
  • Kooli hoiule võetud esemete ja ainete hoiustamine (PGS § 58 lg 5);
  • Tugi- ja mõjutusmeetme rakendamisest teavitamise kord (PGS § 58 lg 9);
  • Õpilaspileti kasutamise kord koolis (Õpilaspileti väljaandmise kord ja õpilaspileti vorm § 2 lg 4);
  • Nõuded õpilase käitumisele (Põhikooli riiklik õppekava § 19 lg 5);
Close

Nutikas õppija

Kui uus oskus ja teadmine on automatiseerunud, saad seda hakata kasutama uute teadmiste ja oskuste omandamisel.